Oxford street

Oxford street
Oxford street

mandag den 13. februar 2012

Forberedelse til turen.


Når man skal være væk i 6 måneder er der mange ting der skal være på plads inde afrejse. Min praktik plads, fandt jeg så simpelt ved at google børnehaver i London. Ved dette resultat, skrev jeg rundt til de forskellige institutioner jeg fandt. Jeg kontaktede institutionen Holland park pre-prep school and day nursery via mail. Som så senere hen skrev til mig at de gerne ville have mig i praktik.

Rejser man til et andet EU land, skal man ikke have visum, det eneste der er krævet er at man har det blå sygesikringskort, som ikke koster noget. Der udover skal man have en rejseforsikring, man skal ca. regne med at man skal betale 2500 kr. for en forsikring.

Man kan søge Erasmus midler, når man skal til et andet EU land og studere.

Det der har været sværest at finde, har været et sted at bo. Mig og mine to andre medstuderende fandt en hjemmeside: rightmove.com. Hvor man kan søge lejligheder. Når det kommer til at leje en lejlighed, skal man være forberedt på at huslejen i London er højere end i Danmark.  En anden mulighed er at man prøver eventyret ved at man rejser har over og bor de første par uger på et hostel, og derefter finder et sted at bo. Der er også mulighed for at bo på The Danish Hostel, her er det kun danske studerende der bor. Der er 3-mandsværelser, 4-mandsværelser og 6-mandsværelser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar