Mål. 1
Hvad: I forbindelse med min tværfaglige opgave. Har jeg
udarbejdet et mål, der omhandler dette område. Jeg vil kigge på kommunikationen
og samarbejdet mellem lærer og pædagoger imellem på Holland park pre-prep
school and day nursery.
Hvorfor: Jeg finder det interessant at undersøge hvordan man
benytter sig af hinandens faglige kompetencer. Da et tværprofessionelt
samarbejde er vigtigt, i forhold til pædagogens og lærerens fagområde.
Hvordan: Jeg vil udarbejde et interview med to medarbejder
fra Holland park pre-prep school and day nursery, en lærer og en pædagog.
Derudover vil jeg observere deres kommunikation og samarbejde imellem. Jeg vil
som følge af dette mål, også læse relevant litteratur, for at give mig en viden
om det tværprofessionelle arbejde.
Mål. 2
Hvad: I forbindelse med min specialisering, har jeg
udarbejdet et mål, der omhandler tilknytning hos børn fra alderen 0-3 års
aldrene. Som følge af dette vil jeg kigge på hvordan Holland park pre.prep
school and day nurserys indkøring af nye børn er.
Hvorfor: jeg finder det vigtigt, som pædagog at have den
faglige viden omkring tilknytning, da en tryg tilknytning har stor betydning
for barnets videre udvikling. Og at vi som pædagoger, skal finde den bedst
mulige indkøring for det enkelte barn, når det starter i institutionen.
Hvordan: for at få den bedst mulige viden omkring
institutionens indkøring, vil jeg lave et interview med en af teamlederne i BH
afdelingen, og jeg vil udarbejde observationer.
Derudover vil jeg læse relevant litteratur om emnet, for at give mig den
faglige viden omkring tilknytning.
Mål. 3
Hvad: I faget værksted og natur, vil jeg udarbejde et mål,
der omhandler små dyr.
Hvorfor: jeg har valgt dette mål, da jeg finder det vigtigt,
at børn lærer hvad naturen kan byde på. Børnene skal opleve med deres egne øjne
at naturen er levende og hvad man kan bruge naturen til. De skal opleve med
egne øjne og hænder hvordan det er at undersøge jordbunden og dens liv.
Hvordan: jeg vil lave en lille tur med børnene, hvor vi skal
i parken og se hvilket liv der er i jordbunden. I forbindelse med
værkstedsdelen vil jeg udarbejde et maleri sammen med børnene, der skal være om
vores dag i parken og opleve livet i jordbunden.
Mål. 4
Pædagogisk projekt.
Hvad: jeg vil i mit pædagogiske projekt fokuser på
fortælling.
Hvorfor: Fortællinger er med til at fremme børnenes fantasi
og egen narrativitet. En fortælling kan også bruges i forbindelse med
sprogstimulering. En fortælling er med til at skabe inklusion, da alle børn kan
blive inkluderet under en fortælle time.
Hvordan: jeg vil læse en fortælling (De tre små grise) for
børnene (alder 3 år), hvor de efter fortællingen skal tegne en tegning, omkring
fortællingen. Projektet skal slutte af med at jeg en uge efter med historie
fortælling, vil læse historien op for børnene igen. Efter jeg har læst
historien for dem anden gang, vil jeg sammen med børnene lave et rolle play
sammen med børnene. Til rolle play vil jeg lave masker og grise tryner til
børnene. Som følge af mit projekt vil jeg læse relevant litteratur om hvad
historie fortælling kan gøre for det enkelte barn.
Hej Christina
SvarSletDine mål er fine dog mangler jeg et mål: At du gøre dig nogle overvejelser om deres pædagogik, kende forskel på rigtigt - forkert. Abstrakte begreber som former og størrelse,uniformeringen afgstanden mellem de professionelle og børnene - samt forholdet til deres montesseori inspiration - og endelig at du sammenligner det med hvad du forstå som almindelig dansk pædagogisk praksis.
mvh lars