Oxford street

Oxford street
Oxford street

mandag den 13. februar 2012

De første 3 uger i London


De første 3 uger i London har bestået i, at lære undergrunden at kende, og finde ud af hvordan transporten kunne blive billigst. Jeg fandt ud af at, et oyster card der gælder for en måned var den billigste måde for mig. Et oyster card med 4 zoner, koster ca. 1400 kr. Det er mange penge, men du kan så også rejse uden begrænsninger inden for de 4 zoner, både med bus og undergrunden og overgrunden, uden det vil koste dig ekstra.  

Efter et par dage fandt mig og mine to andre medstuderende Tesco og Asda. Det er begge nogle forretninger der har alt hvad man behøver. Det vil svare til føtex og bilka. Bort set fra at Tesco og Asda er billigere. Der udover fandt vi et shopping center der hedder westfield, som ligger flere forskillige steder i London. Det er et center, der består af flere forskellige lækre butikker og spisesteder og en biograf.

Da mig og mine to medstuderende har lejet en lejlighed uden internet, brugt vi meget af den første uge på at finde ud af hvordan vi fik skaftet os internet. Vi fandt frem til, at den bedste måde for os, var at vi fik en usb nøgle fra 3, under den ordning der hedder pay as you go.

Jeg arbejder på min praktik plads fra mandag til torsdag (30 timer om ugen). Fredag og lørdag, er oplevelsesdage. Turene har indtil videre gået til Kings Cross, Oxford street og St. Paul.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar